Galerie obrazů-rok 2014 (čtvrtý a pátý semestr)

Pracuji s vrstvením - maluji něco, co později přemaluji další vrstvou. Přiděluji tak hodnotu malovanému už jen na základě přítomnosti v obraze. To je ve prospěch pravdivosti - to, že něco není vidět přece neznamená, že to neexistuje. Proto musí na obraze existovat i to neviděné.
K zobrazení lidského těla používám hlínu - ta je svou organickou podstatou pro tento účel pravdivější než akryl, jenž je vpodstatě plastem.
Autokurzivní princip pokračuje v textech.

V šalině
Akryl a hlína na plátně, 72x51cm
Šalina
Lidé jsou namalováni hlínou. Protože akryl je na to příliš umělý. Hlína jako organický materiál, který neustále pracuje se pro lidské tělo hodí víc. Obraz je malovaný po vrstvách-to znamená, že jsou namalované i ty předměty, které nejsou vidět a jsou překryté dalšími vrstvami (například obsah zavazadel cestujících).
Všední den šalináře
Akryl na plátně. 56x70cm
Šalinář Šalinář
Kompoziční obraz. Vidíme pohled do řidičovy kabiny. Čeká ho táááákhle dlouhá jízda na smyčku-kdesi v dálce je snad kolega-smyčka už přetéká za okraj obrazu.
Make-up
Akryl a hlína na jutě. 48x61cm
Make-up
Člověk z hlíny se makeupuje. Nechal jsem promluvit hlínu jako organický materiál s jejími prasklinami a nedokonalostmi.
Muž zarůstající mechem
Akryl hlína a dřevěné piliny na jutovině, 53x63
Les v mlze
Člověk, který tak dlouho seděl na jednom místě, až zarostl mechem.
Hlíňulák
Akryl, hlína a dřevěné piliny na jutě. 62x39cm
Hlíňulák
Když nás v létě přepadne touha stavět sněhuláka, postavíme hlíňuláka...
Ostrov pokladů; mapa k pokladu
Akryl, hlína a piliny na jutě, 46x38cm
Ostrov pokladů Ostrov pokladů
Ostrov je vytvořen z masivní vrstvy hlíny. Někde v ní je zakopán poklad. Ale neřeknu nikomu kde. Existuje k tomu sice mapa, ale tu nikomu neukážu.
Diptych-hrnek s kávou
Akryl na jutě, každý obraz 24x19cm
Hlíňulák
Toto je snad nejčistší představitel mého principu malby, kdy maluji i to, co pak ve výsledku není vidět.
V jednom hrnku je káva, ve druhém ne. Maluji po vrstvách-namaloval jsem zadní stěnu hrnku, pak u jednoho hnědou barvou onu kávu a pak přední stranu.
Manželská scéna
Akryl na jutě, 67x 42cm
Manželská scéna
Opět přisuzuji hodnotu malovaného na základě jeho přítomnosti na obraze, nikoli vizuální kvalitě.
.
V tomto domě probíhá ostrá manželská scéna. Ovšem, nejsem malíř bulvární a už vůbec ne nějaký vouyer, tak ji nemaluji in natura. Namaloval jsem sice uvnitř aktéry, ale potom jsem ji překryl dalšími vrstvami domu. Nakonec-kdyby ti manželé věděli, že se na ně díváme, netropili by takovou scénu.
Peněženka
Akryl na plátně, 26x17cm
Peněženka
Obraz malovaný po vrstvách. Namaloval jsem i obsah peněženky, tedy bankovky mince, fotku milované osoby, přepážky... Každá další vrstva překryla tu spodní.
Snažím se tím dobrat větší pravdivosti-peněženka přece musí obsahovat i to, co není vidět.
Kapesníky v kapse
Akryl a hlína na jutovině, 48x48cm
Kapesníky v kapse
Opět maluji i vrstvy, co nejsou vidět. V tomto případě spodní prádlo-a samozřejmě i kapesníky jsou vrstvené a plastické. Opět také lidské tělo hlínou.
Zajímala mě zde řeč, chuť materiálu.
Bílá košile
Akryl na jutovině, 55x72cm
Košile
Maluji po vrstvách. Nejprve tu nejvzálenější a postupně jsem přicházel stále blíž. Nezachycuji tedy až tak vizuální hodnoty (jako světlo a stíny), ale spíše hodnoty materiálové (kdy se projevuje například tloušťka vrstev).
Les v mlze
Akryl na jutovině, 74x47cm
Les v mlze
Snažím se namalovat stromy v mlze pravdivěji, než kdybych použil na každý strom jiný odstín. Všechny stromy jsou přece zelené stejně a ten odstín ovlivňuje množství mlhy mezi ním a naším okem. Tak jsem namaloval všechny stromy stejné a překrýval je vrstvami bílé barvy-ty nejvzdálenější jsou pochopitelně pod nejvíce vrstvami.
Oblékající se muž
Akryl a hlína na jutovině, 43x62cm
oblékající se muž
Obraz obsahující dva principy mé tvorby v tomto období. Prvním je materiálovost-zkoumání řeči materiálů (s tím je spjato používání hlíny pro zobrazení lidského těla).
Druhým principem je autokurzivnost.
Člověka, kterého jsem namaloval nahého, jsem potom oblékl do akrylu-stejně jako on se obléká do svého oblečení.
Vynášení odpadkového koše
Akryl a hlína na jutovině, 43x62cm
Představivost
Maluji i to, co není vidět. Člověk je vytvořen z hlíny, protože akryl by byl příliš umělý. Má namalované například i spodní prádlo (jinak by obraz nebyl poctivý), stejně jako odpad je v koši i v popelnici (třebaže překrytý další vrstvou).
Někdo puškou, někdo tužkou
Akryl a tužka na papíře, A3
Někdo puškou, někdo tužkou
Vyšel jsem si na jeleny
Kniha o Přemyslovi a Hanně Lauře
Kniha
Kniha Kniha
Ve spolupráci s grafickou designérkou z Estonska,jménem Hanna Laura Metsma jsme vytvořili knihu o nás. Každá stránka ilustrací popisuje jeden náš rok života. Já z jedná strany knihy, ona z druhé-uprostřed se setkáváme.
)text(
Tuš na papíře, A3
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Les v mlze
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, velikost z A4
Hříbeček
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Kaligrafická manýra
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A4
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Nápad
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Štětec
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.
)text(
Tuš na papíře, A3
Představivost
Zkoumám možnosti autokurzivnosti. Texty mluví samy o sobě.